News Item: : Lidmodelistu saiets Kauņas aeroklubā
(Category: Galvenā)
Posted by al
Sunday 29 July 2007 - 20:13:43

Aizvadītajā nedēļas nogalē Kauņās aeroklubā viesojas lidmodelistu klubs no Vācijas. Vairāki desmiti modelistu ar ģimenēm, arī bērniem, devās apciemot savu kādreizējo kluba biedru. Protams, paķēra līdz arī paprāvu kravu - visdažādākos lidmodeļus. Viesi jau ieradās piektdien. Tika celta vesela telšu pilsētiņa, teltis modeļiem, kaut ko nācās pat novietot aerokluba angārā. Notika arī pirmie lidojumi. Uz pasākumu mēs ieradāmies piektdienas vakarā jau tumsā. Līdz ar to mums atlika tikai satusēt ar jautro lidmodelistu kompāniju. Atraduši bezmaz vai vienīgo no viņiem, kas puslīdz runā angliski, nedaudz papļāpājām. Neiztika arī bez nakts lidojumiem.

Sestdienas rītā visi kopā devāmies uz ekskursiju pa Kauņu. Pamatīgi nostaigājušies, atgriezāmies atpakaļ. Nu tik sākās lielā rosība - tika likti kopā modeļi, novietoti apskatei un foto sesijai. Pēc kāda laika sākās arī dienas interesantākā daļa - lidojumi, kas turpinājās līdz pat vakaram. Bija jautri. Uz aeroklubu bija braukuši gan jaunlaulātie, gan vecpuišu un vecmeitu balles, gan riteņbraucēju bars. Neiztrūka arī bez aviācijas šova skatītājiem. Un es teikšu jums, ka bija ko redzēt! Grūti aprakstīt vārdiem, tas ir jāredz savām acīm. Lidojumus atklāja sešu motoru pasažieru aerobuss JU-390. Tā pie mums nelido neviens! Paprāvs modelis grieza cilpas, mucas, krita neiedomājami garu "štoporu", lidoja otrādajā efektīgi zemā augstumā. Diemžēl, otrajā lidojumā jau dienas beigās, modelis piedzīvoja neveiksmi un nogāzās. Lielu interesi izraisīja 30% Extra 330. Jāsaka, ka līdz šim kaut ko šādu vēroju vienīgi pa TV. Šis modelis ap sevi pulcēja visvairāk skatītāju un modelistu. Ar interesi vērojām, kā Wilgas modelis velk gaisā Blaņika un citu planieru modeļus. Tika lidināti dažāda lieluma triplāni Fokkeri, biplāni, citi nemazāk interesanti modeļi. Savām acīm redzējām, ka radio vadāmā lidmodeļa vadīšanai nebūt nav obligāti izmantot rokas, jo var vadīt arī ar kājām, turklāt arī neslikti nosēdināt. Jau tuvāk uz vakaru notika "leišuku"gaisa cīņas. Vācu lidmodelisti atšķras ar to, ka lielus modeļus ceļ un pēc iespējas sēdina zālienā, nevis uz skrejceļa. Mazākus modeļus vienkārši palaiž no rokas. Pamanīju arī to, cik profesionāli viņi sēdina modeļus. Pilots, kas vadīja modeli ar kājām, neskaitās! Vācu modelisti praktiski nerunā angliski. Tas padara komunikāciju modelisma jautājumos par praktiski neiespējamu. Tuss pie alus kausa neskaitās, jo tad valodai nav lielas nozīmes. Lai vai kā, bet gan lietuvieši, gan latviešu lidmodelisti tika uzaicināti uz vērienīgu aviācijas šovu šā gada 1.-2.septembrī Vācijā.
Kā nojaušat, man līdzi bija fotoaparāts. Mēs pārvedām mājās vairāk nekā 300 attēlus. Šreiz līdzi bija arī videokamera un jums būs vienreizēja iespēja pavērot notiekošo.